Zint is het bureau van Astrid van de Kerkhof. Zint verbindt. Vorm en inhoud, structuur en verandering, strategie en uitvoering, event en online. Astrid is een agile hands-on adviseur, projectleider en sparring partner voor directies, creatieven en techneuten. Voor slimme en lerende organisaties, projecten, start-ups, onderwijs en onderzoek.

13.5.08

Zint gelooft in vrouwencommunicatie

Zint zat vanmiddag bij Nieuw, het eerste reclamebureau (in Nederland) dat zich specialiseert in communicatie met vrouwen. Voor een informele én professionele – ja, typisch vrouwelijke – ontmoeting. Zint was benieuwd hoe Nieuw kennis over vrouwenmarketing vertaalt in commerciële en creatieve concepten – en zag dat het goed was. Impliciet en inherent emancipatoir. Inspiring and empowering.

Waarom vrouwencommunicatie?
Vrouwen nemen ongeveer 80% van alle aankoopbeslissingen + Kennis en kunde van de wetten van vrouwencommunicatie = Een eindeloos en met veel succes en plezier te vullen gat in de markt. (Bekijk het filmpje of doe de test.)

Communicatie die verbindt
Liefde voor het vak en interesse in de doelgroep is niet het enige dat Zint en Nieuw verbindt. Ook zijn er veel overeenkomsten in werkwijze: eigenzinnig en zinvol communiceren, middelenvrij denken, heldere begrotingen en aandacht voor relatie, milieu, grote lijn en detail. Als het aan Zint ligt komen er nog meer verbindingen. Al is het maar om die parkeerbon en dat shop-moment aan de KNSM-Laan terug te verdienen.

Flexibele werktijden
Vol ideeën reed Zint terug naar huis. De wervingscampagne ‘Flexibele werktijden’ achter op die truck viel meteen op. Zandbergen’s Transport werft zo heel bewust vrouwelijke truckchauffeurs, dacht Zint nog en stelde zich een zelfverzekerde dame achter het stuur voor. In het passeren klonk de klassieke claxonserenade voor vrouwen in zomerse topjes – zat vast in de opleiding.